Amsterdam – Kerveli (Samos) (20-09-2013)

02.00 uur een leuke tijd om aan je vakantie te beginnen… Transaviatijd? Alles is gepakt en schoon, klein hapje eten, kopje koffie en met Ceentje naar P3 Lang Parkeren. Met de shuttlebus en vlotjes door de douane zitten we voordat we het weten in de volle Boeing 737-800. Prima plaatsen de rij vóór de nooduitgang!

We hebben wind mee en zijn dus een half uur voor aankomstschema op het vliegveld van Samos na drie uur vliegen. Alles gaat razend snel. Onze koffers komen bijna als eerste en daarom zijn we ook als eerste bij het ophalen van de huurauto. Binnen een vloek en een zucht vertrekken we met onze Hyundai i10 en rijden we richting Kerveli.
Het zonnetje doet haar best en af en toe zien we een paar wolkjes… we rijden één of twee keer mis, maar gezien het vroege tijdstip is het nog nergens druk.

Bij aankomst bij ons complex is niemand aanwezig, maar na een telefoontje komt Georgina, de eigenaresse aan gescheurd met eigen gebakken cake en koekjes. We krijgen een heerlijk huisje met fraai panoramisch uitzicht op de baai van Kerveli en de Turkse kust.

samos-ligbedden-huisje

We strekken ons uit op onze ligbedden en verbazen ons al snel over de grootte van de insecten die voorbij vliegen en natuurlijk schrijven we onze eerste brief aan de koning.

Hierna rijden we tien minuten naar de dichtstbijzijnde supermarkt, Lidl en doen daar de hoognodige boodschappen.

samos-kerveli-beach-bar

We nemen een kijkje bij de Beach Bar en drinken daar een kopje koffie. We gaan er maar één keer naar toe, maar de eigenaar blijft ons vriendelijk groeten als we hem tegenkomen.

samos-kerveli-restaurant

’s Avonds eten we bij een restaurant aan het water. We worden omringd door talrijke poesjes en poezen.

Na het eten gaan we nog even lekker zitten op een van onze drie terrassen bij het huisje en daar krijgen we bezoek van een rode huiskat…

samos-kerveli-huisje

We gaan vroeg naar bed en genieten van een lange nachtrust op goede, maar ietwat harde bedden.